Jesteś tutaj

Kalendarz kolekcjonerski KMiD na 2017 rok

 KALENDARZ KOLEKCJONERSKI

magazynu

Koleje Małe i Duże

 

 

Chcąc uwiecznić wyjątkowo piękne rysunki polskiego taboru, które zwykle publikujemy w formie rozkładówek w magazynie KMiD, postanowiliśmy wybrane z nich drukować w postaci eleganckiego i unikatowego, kolekcjonerskiego kalendarza, o wymiarach nie ograniczonych formatem zeszytu, jednocześnie nie składanym (połamanym w miejscach złożenia).

Kalendarz KMiD składa się z dwóch pasków do samodzielnego złączenia, np. sklejenia, które po złożeniu przedstawiają pięknie wyrysowany, pomalowany i oznakowany skład pociągu. Kalendarz taki po złożeniu dwóch pasków ma długość 196 cm x 33 cm wysokości, a dzięki najwyższej jakości grubego papieru kredowego dodatkowo zalaminowanemu prezentuje się niezwykle elegancko.

 

UWAGA: Po raz pierwszy, na rok 2017 Kalendarz KMiD został wydrukowany nową, ale też i kosztowną techniką, dającą znakomite efekty, w jednym kawałku 196 cm długości na trwałej folii samoprzylepnej.

 

 nowość  nowość  nowość  nowość  nowość

Kalendarz kolekcjonerski KMiD
na 2017 rok

Seria limitowana!

KMiD2017_KalendarzWSB--min.jpg
~ 2 metry 

Na rok 2017 proponujemy skład pociągu pośpiesznego z 1977 r. relacji Jelenia Góra - Warszawa Główna z lokomotywą SP45 na czele, prowadzącą wagony produkcji „Cegielskiego" 1A÷8A w tym wagon sypialny 11A wówczas jeszcze pod szyldem Przedsiębiorstwa WARS.

Oznaczona na PKP serią SP45, zaprojektowana przez Centralne Biuro Konstrukcyjne Przemysłu Taboru Kolejowego (CBKPTK) była pierwszą lokomotywą spalinową dużej mocy, przeznaczoną do pracy liniowej. Od 1970 r. na PKP była podstawowym przedstawicielem tej trakcji, obsługiwała pociągi pasażerskie i towarowe niemal w każdym zakątku Polski, na trwale wpisując się w wizerunek polskiej kolei. Najbliższy rok to kres eksploatacji tej serii lokomotyw. Ostatnie dwie z 265 wyprodukowanych lokomotyw w okresie najbliższych kilkunastu miesięcy najprawdopodobniej stanowić będą epilog ich historii.

Do tego niezrozumiała polityka Grupy PKP powoduje, iż one, jak i sprawne lokomotywy SU46, będące jej unowocześnioną wersją, odchodzą w niebyt w PKP CARGO, gdy tymczasem PKP Intercity do obsługi swych pociągów wynajmuje od Kolei Czeskich, słono za to płacąc, lokomotywy 754 „Nurek" wcale nie o lepszych parametrach eksploatacyjnych.

Dla upamiętnienia znakomitej myśli i osiągnięć polskiej techniki kolejowej, na 2017 r. proponujemy wizerunek pociągu z lat 70., kiedy lokomotywy SP45 opuszczające bramy fabryki były symbolem supernowoczesności na polskich torach. Na kalendarzu jest odtworzony skład pociągu pośpiesznego relacji Jelenia Góra - Warszawa Główna z 1977 r. prowadzonego na odcinkach niezelektryfikowanych lokomotywą SP45, ciągnącą znakomite wagony produkcji „Cegielskiego" 1A÷8A w tym wagon sypialny 11A wówczas jeszcze pod szyldem Przedsiębiorstwa WARS. Te wszechobecne przez dekady wagony to także już historia, zostały całkowicie wyparte ze szlaków PKP.

Skład pociągu i oznakowanie zostały wyrysowane przez Zdzisława Kołodę z wykorzystaniem udostępnionych przez Schlesienmodelle rysunków 3D do projektu modelu lokomotywy SP45/SU45 w skali H0. Realistyczną patynę na lokomotywę i wagony naniósł Krzysztof Wiśniewski. 

Po raz pierwszy, na rok 2017 Kalendarz KMiD został wydrukowany nową, ale też i kosztowną techniką, dającą znakomite efekty, w jednym kawałku 196 cm długości na trwałej folii samoprzylepnej.
Kalendarze te (do wyczerpania nakładu) są oferowane przez wybrane sklepy i księgarnie,
w cenie 30 zł za sztukę.

Stowarzyszenie Hobbystów Kolejowych