Opis produktu | |
Autor | R. Garbacik, R. Stankiewicz |
---|---|
Wydawca | Eurosprinter |
Wydanie | pierwsze |
ISBN | 978-83-63652-22-7 |
Stron | 402 |
Format | B5 |
Oprawa | miękka |
Ilość zdjęć | 90 |
Waga | 0,7 kg |
Premiera | 08.12.2016 |
Publikowane co roku badania bezpieczeństwa środków transportu niezbicie dowodzą, że w Europie koleje są obecnie najbezpieczniejszym środkiem transportu. Nie inaczej jest w Polsce, w której tylko w 2015 roku w wypadkach drogowych zginęły aż 2904 osoby, a 39457 zostało rannych, podczas gdy w tym samym czasie nie ucierpiał ani jeden pasażer pociągu. Z pewnością przyczynił się do tego zarówno rozwój łączności, systemów sterowania ruchem kolejowym jak też znacznie restrykcyjnie przestrzegany czas pracy pracowników. Niestety nie zawsze tak było. W przeszłości koleje na ziemiach polskich były areną wielu bardzo tragicznych katastrof, a nierzadko także heroicznych działań zarówno samych kolejarzy jak i tych którzy ratowali ofiary tych nieszczęśliwych zdarzeń.
Autorom udało się opisać aż 400 wypadków kolejowych począwszy od 1852 do 2012 roku. Najbardziej spektakularne i tragiczne to oczywiście czołowe zderzenia pociągów, ale poza nimi czytelnicy będą mogli tu znaleźć opisy tak ciekawych zdarzeń jak: próba wykolejenia pociągu z Benito Mussolinim, „pociągi widma”, które samowolnie ruszyły na szlak, bandyckie napady na pociągi jakby z westernów, pożary spowodowane przez pasażerów przemycających spirytualia i wiele innych…
Autorzy nie tylko starali się odtworzyć przebieg dramatycznych zdarzeń ale umiejętnie wplatali w treść także kulisy zdarzeń, cenne informacje o stacjach czy taborze, dialogi kolejarzy czy opinie ekspertów z komisji badających katastrofy. Czytelnik może przez to jeszcze bardziej wczuć się w atmosferę tych dramatycznych wydarzeń, przez które przechodzili ich uczestnicy.